måndag 29 augusti 2011

Mälarcupen i Åkersberga

Trots att jag och Jessica Malcolmsson valde att hoppa över lag SM på grund av att inga andra tjejlag var anmälda så blev det tävling för min del i helgen ändå =) Det blev för min del första Mälarcupen för i år. Det var så passande att tävlingen gick i Åkersberga där vi kör en deltävling i dam SM nu till helgen. Både jag och Sanna såg var chans att få träning till det trots att det inte fanns någon damklass. Jag startade i seniorklassen och Sanna i junior. Vi körde lika antal varv och startade efter varandra. Det var ett för mig nytt upplägg då vi körde två stycken heat. I första heatet körde vi två varv. Det var otroligt halt på banan då bergshällarna och stenarna var fuktiga. Jag fastnade bakom andra förare tre gånger och blev kvar och svarvade själv när dem hade kommit loss, det kan bli så när man har blicken vid framhjulet... ;) Jag hade svårt att hitta något flyt och det vart stökigt med folk som kom i fatt bakifrån och folk som jag kom ifatt framför. Till slut så gick det bättre och jag hittade ett bättre flyt. I andra heatet körde vi tre stycken varv. Då hade jag bättre rull från början och allt gick lite lättare. Dock började jag med en vurpa efter bara en liten bit då jag lyckades lägga mig över ett betongrör på första extremdelen. Det var bara upp och hoppa igen och fortsätta framåt =) Det kändes skönt att jag hittade bättre rull till slut! Jag var cirka två minuter före Sanna i mål efter bägge heaten. Totala körtiden slutade på drygt två timmar.

Vad har jag annars pysslat med på sistonde då? Jo jag var och shoppade blommor i fredags =) Det var på tiden då blommorna på farstukvisten var ledsna sedan länge sen. Sen fick jag finbesök i lördagskväll, Jannica och hennes barn var på besök så jag fick leka av mig lite =)

Igår var jag till Västerås för att kolla på SM i motocross. Tyvärr fick dem avbryta tävlingen efter en olycka. Vila i frid Johan Remmelg! Mina tankar går till dig, din familj och dina vänner <3

 Även köket fick sig en upp-piffning!
Hoppas jag lyckas hålla dessa orkider fina,
det gick inte så bra sist...

 Nya blommor på farstukvisten...

 ...och på altan!

Kissen och jag hade mysstund igår!
Så här låg han i mitt knä jättelänge,
han är inte riktigt som andra katter =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar