lördag 20 augusti 2011

Ladies Cup Njurunda dag 1

Idag har det varit ett tufft race här i Sundsvall. Två sträckor per varv med två prov på varje sträcka. Totalt körde vi i damklassen tre varv. Första provet var ett gräsprov som var ganska så smackigt bitvis. Där fick jag inte riktigt till de något varv, kände mig osäker på fästet. Andra varvet där gjorde jag en marksyning men var ganska snabbt uppe igen. Andra provet var på crossbanan där dem hade dragit ett extremprov. Såg jäkligt svårt ut innan när jag gick och titta, men det var inga problem! Sista varvet var det om möblerat bland stenarna så då fastnade jag till där lite grann. Tredje provet var ett enduroprov som var jäkligt bökigt! Det var slingrigt och massor med sten och rötter. Det gick bra för mig där med tanke på hur det såg ut, bromsade stopp ett par gånger och fastnade till några gånger men annars rullade det sakta framåt :) Tror ingen sa att det hade gått fort där precis.. ;) Sista provet var på crossbanan samt i skogen runt om kring. Där fick det också bra och där gjorde jag inga större misstag. Sista varvet kom det lite regn och då blev leran såphal i skogen och en massa rötter på de, men det gick bra. Nu öser regnet ner här! Passar ju bra med tanke på hur svåråkt det redan var idag... Bara ladda om batterierna till morgon dagen då vi kör samma bana och lika många varv. Kul med regn och lera, bara intala sig! :) Nu väntar middag hos Anders och Eva, tur vi har! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar