måndag 8 augusti 2011

Six-days Dag 1

I mål dag 1! Som vinnare individuellt i damklassen dessutom =) Så himla gött!!! Knappt så jag tror att det är sant =) I helgen var det en FIM-gubbe som satte sig på tvären att jag skulle starta själv i damklassen, det står så i regelboken att man måste vara minst två i vår klass, så då löste det sig i och med att Jessica Malcolmsson fanns på plats. Hon anmälde sig, lånade en hoj och besiktade in den så att jag fick starta i damklassen och räknas med dem.

Idag har det varit en riktigt tuff dag, alla tjejer har fått tidsprick. Jag har suttit på hojen hela tiden förutom vid ett servicestopp. Så det har inte varit någon dans på rosor =) Och dåligt med energi fick jag i mig, skulle kunna tippa på att det var en halv energikaka och en halv banan under hela tävlingen... Det är inte speciellt mycket att leva på så musklerna drog ihop sig ordentligt i slutet på dagen. Det har kommit en del regn de sista två dagarna här i Finland och det regnade idag på förmiddagen vilket gjorde att det blev sönderkört i skogen. Transporterna som var dragna i skogen hade inte körts tidigare så det kom fram mycket rötter och stenar som var riktigt hala av leran. Det vart flera hål som man kunde köra fast i om man inte såg sig för. Jag körde fast vid ett tillfälle på transporten. Som sagt alla i damklassen fick tidsprick idag tack vare den tuffa banan och tidsbristen. Jag och finskan Marit Nyqvist hade minst tidsprick på 14 minuter. Jag lyckades vara snabbast på proven och vann då dagens tävling =) Den värsta konkurrenten Puy tappade mycket tid då hon körde fast i ett dike. Efter dagens tävling ligger Svenska damlaget på en 3:e plats =) Jessica Malcolmsson tog sig runt banan men klarade inte respittiden. Att vi lyckas ligga på en 3:e plats är för att det är så pass många andra tjejer i dem andra lagen som inte heller har klarat respittiden eller har brytit. Man får max vara en timme för sen. Nu är det bara att ladda om batterierna till morgon dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar