lördag 13 augusti 2011

Six-days dag 6

Ut till crossbanan var det en transport och sen fick vi serva i 15 minuter innan hojarna skulle in i parc farme igen. Jag hade bytt bakdäck under servicen igår kväll så jag hade inte så mycket att fixa på hojen. 13.40 var det dax för vår start. Först fick vi köra ett mastervarv innan det var uppställning på grinden. Jag var fyra ur startkurvan, ett tag var jag uppe på 3:e platsen innan jag dalade ner till 4:a igen. Sen var det en ordenlig fight om 3:e platsen in i mål, men jag kom aldrig om och fick nöja mig med 4:e platsen.

Så nu är jag alltså äntligen i mål i årets Six-Days, lag VM. För min del blev det en 2:a plats individuellt vilket är den bästa placeringen under alla år som jag har kört! =) Laget knaprade in ytterligare på Australien, men inte tillräckligt mycket för att klättra upp på pallen, som sagt svårt att hävda sig som ensam kvar i laget. Nu är det bara att packa ihop allt. I morgon bär det av mot Sverige igen. Det ska bli skönt att komma hem till sig egen säng igen och till kissen så klart =) Först är det bankett som väntar ikväll!

Må så gott så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar