fredag 12 augusti 2011

Six-days dag 5

Idag har vi kört samma bana som igår, men vi slapp skidbacken!!!! Äntligen! =) Det går inte ens att beskriva hur den banan ser ut för dem som inte har varit där... =) I morse fick jag behålla maten och jag kände mig i överlag mycket piggare. Det kom lite skrämsel-regn på morgonen efter frukost, men sen har det varit lugnt! Eller förresten, det kom en störtskur precis när jag hade tagit av mig jackan och hann bli precis smacksur på nästa transport, typiskt! Men sen så var det inget mer regn på HELA dagen, så skööönt!! Det har gått mycket bättre på proven med. Pärnan gick ut till diket och stod som stöd där när jag höll gas över och det var ju så här i efterhand busenkelt =) Idag körde jag in på en andraplats efter finskan Marit. Hon har nu ett försprång på nästan fem minuter, så ska jag lyckas vinna lär det hända henne något. Vi har knaprat in på Australien i lag-resultatet och ligger nu sju minuter efter dem. Igår tog vi in jätte mycket på dem, men det är samma sak där att det lär hända dem något för att vi ska kunna klättra upp på tredjeplatsen.

I morgon är det alltså sista dagen och det är en kortare dag. Vi kör då en transport upp till en crossbana och kör där ett crossheat innan vi är i mål på Six-days!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar