fredag 12 augusti 2011

Six-days dag 3

Till dag tre var det en helt ny bana, så när som några transportsträckor som var samma och ett prov. Regnet ville inte ge med sig och det bara vräkte ner! Andra provet var uppe i en skidbacke och ni förstår ju själva hur den såg ut efter allt regn som öste ner, inge kul... Det var framför allt en lång uppförsbacke som det var kaos i. Jag startade sent bland tjejerna och när jag kom fram till backen låg det folk i backen och folk vände och körde i motsatt riktning. Bokstavligen kaos var det! Ganska långt upp i backen var det en tjej som fick hjälp att släpa sin hoj sista biten. Det var inte speciellt brett heller. Jag provade två gånger och andra gången fick jag också hjälp att släpa upp hojen, tack snälla till Bosse & Tobias! Dessvärre förlorade jag hela sex minuter just på det provet till min värsta konkurrent finskan Marit =( Sex minuter är en lååång tid! Under dagen lyckades jag ta in cirka tre minuter av de sex. Lite tråkigt att dem strök det provet för klubblagsåkarna men inte för oss damer =(

Transporterna gick mycket på mindre grusvägar och denna dag hann jag också med på transporterna och slapp ta några tidsprick. I totalen dalade vi neråt i laget, vilket jag inte hade räknat med så mycket annat då flera av förarna som bröt startade om till dag två. Det är svårt att hävda sig som ensam kvar i laget mot dem andra lagen som har flera förare kvar. Efter dag två låg vi trea och efter dag tre låg vi fyra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar