söndag 21 augusti 2011

Ladies Cup i Njurunda dag 2

Som sagt, samma bana och lika antal varv har vi kört idag. I slutet på tävlingen började det att regna igår och det höll i sig en bra bit in på kvällen. Det var väl inte önskvärt från min sida precis, det var jäkligt i spåret som det redan var igår. På gräsprovet resulterade de i långa och djupa spår. På andra varvet gjorde jag en ordentlig fastkörning där. En vänlig funktionär kom efter ett tag springandes och hjälpte mig loss. På sista varvet fegade jag där och gjorde en massa omvägar :) Hellre det än att sitta fast igen! Extremprovet vart lite mer uppkört av regnet, men det provet märktes minst av regnet. Där rullade det på varje varv. Enduron var riktigt bökig sen innan men det var ingen större skillnad, dem hade dragit runt de värsta hålen. Crossprovet var inte alls kul i skogen... Det var snorhalt! En lång uppförsbacke hade jag problem med varje varv. Den var inte direkt brant men det var bambi på hal is :) Sakta gick det uppför!

Så en fastkörning, annars rullade de på. Visst fastnade jag till lite grann på enduroprovet också ibland men inget som tog någon nämndvärd tid. Det värsta liksom igår var transporten. Där stod både jag och Sanna bredvid varandra och slira. Skönt nu att vara i mål och på väg hem med två vinster! :) Det har inte varit lätt att ladda om för den här tävlingen efter Finland, men det gick ju bra ändå :) Nu ser jag fram emot en lugn vecka! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar