lördag 2 april 2011

VM Spanien dag 1

Klockan 10:20 startade min tävling idag, då rullade jag från startrampen. Två varv med två sträckor på varje har vi kört. Jag mjukstartade lite på morgonen men ju längre in i tävlingen vi kom så klättrade jag i resultatlistan.

På första sträckan kom enduroprovet. Där gick det lite stelt för mig på första varvet. Jag tror jag omedvetet oroade mig lite för vissa partier, vilket visade sig vara helt i onödan. Det var inga konstigheter alls där. På andra varvet när jag visste vad som väntade gick det betydligt bättre. Upp till första tidskontrollen hade jag bara 1 minut på första varvet, så det blev ont om både dricka och mat. Dessutom var jag väldigt kissnödig men det var bara att hålla sig om jag skulle hålla min tid!

Efter tidskontrollen rullade vi ut på andra sträckan. Den började med crossprovet. Där rullade det på för mig bägge varven. Det var lite lurt på det provet för kom man utanför huvudspåret var det väldigt löst och tog tid, i alla fall för mig =) Efter crossprovet rullade vi vidare och kom fram till extremprovet. På första varvet togs det ingen tid, men på andra var det bara att gasa sitt fortaste. Jag var supernöjd när jag kom i mål på extremprovet för jag fastnade inte till någon stans =) När vi skulle ut på varv två låg jag på som sjutton upp till tidskontrollen innan crossprovet eftersom det var ont om tid på första varvet. Då visade det sig att dem hade missat att visa in oss på en tjejväg som vi skulle ha åkt på första varvet, så när vi blev invinkade där på andra varvet hade vi gott om tid upp dit.

Efter två hela varv var det dax för 15 minuters service. Till skillnad mot six-days som jag har kört förut så får man ta hjälp att meka här. Man får ta hjälp med allt förutom att kränga däck, så det fick jag göra när jag kom in. Under dagen har jag inte haft en aning om hur jag har legat till, det fick jag veta när jag krängde däck. Jag blev 4:a totalt i damklassen! Det känns jättekul, för jag hade inte räknat med att ligga så bra med.

I morgon väntar en ny hojdag, den ser jag fram emot =) God natt allesammans!

 Startrampen

 På väg till enduroprovet

Tur jag har stöd på plats! =)
Tina, jag och Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar