lördag 9 april 2011

Portugal dag 1

Det blev ett snöpligt slut på min dag idag, tyvärr tog jag mig inte i mål... =( Det var en ganska lång transport ut till första provet som var enduroprovet. Där flöt det på bra för min del och jag hade en 3:e tid. Det var bökigt i skogen bitvis och mjukt. Efter provet kom vi upp till tidskontrollen. Där hade jag en hel kvart på mig att serva innan det var dax att rulla in. Då hann jag få i mig ordentligt med mat och dricka. Därefter var det start på crossprovet. Det tyckte jag kändes svårt, jag hade svårt att hitta stöd. Det var ganska tight med tiderna där och jag körde in på en 7:e plats. Efter det rullade vi vidare till extremprovet. Där slutade det roliga för min del... =( En kort bit in på extremprovet skulle vi upp för en backa som började med en kant. Där hade jag för dåligt med fart och misslyckades. Jag fick skjuta ifrån mig hojen. Den rullade tre varv ner! Själv står jag bredvid och ser eländet. Medan jag försöker få ordning på hojen kommer nästa tjej och gör precis samma sak och efter henne kommer ytterligare en... Tyvärr så slog jag sönder gasrullen och gashuset så det gick inte att rubba gasen =( Jag fick rulla av banan. Utanför spåret kunde vi rätta till så jag i alla fall kunde puttra till mål. Jag var så himla besviken, men jag hade aldrig lyckats ta mig till mål och service på egen hand. Hojen är nu i alla fall ombesiktad och startklar till i morgon! Bättre lycka då =)

Efter ett tag när jag fått samla mig lite tog jag mig ut till extremprovet och kikade inför morgondagen. Jag kan ju meddela att det var många som hade problem, väldigt många. Arrangören fick till och med dra om för killarna på sista varvet, så sönderkört blev de. När tjejerna kom på andra varvet, deras sista, så var en FIM gubbe ute och tittade likaså ett par från arrangören. FIM gubben såg helt bedrövad ut och såg helt gråhårig ut när tjejerna var ute, han var inte alls imponerad av banan. Marshall fick hjälpa i stort sett alla tjejer för att dem skulle ta sig runt överhuvudtaget. Nu har jag i alla fall gått och studerat där på eftermiddagen så får vi se om arrangören gör om ytterligare. Det är svårt att förklara hur det ser ut =) Men sönderkört och finfint damm som är snorhalt på stenar och i spår. Lite synd för jag låg på en 4:e plats, endast 5 sekunder upp, när jag fick bryta. Nya tag i morgon! =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar