tisdag 12 april 2011

Portugal dag 2

Jag får be om ursäkt för den sena uppdateringen, men efter målgång drog vi direkt hem och jag har inte haft någon tillgång till internet. I söndags tog jag mig i mål! =) Efter min incident på extremprovet i lördags fick jag lite respekt för bergskanten och funderade mycket på den. När jag gick där och kollade på lördagen efter vurpan hittade jag inget självklart allternativ så tankarna for dit många gånger, ända fram tills jag var där i söndags. Och så när jag kommer dit bandar dem om åt tjejerna! Snacka om att ha gått och oroat sig i onödan... =) Fast trots de gjorde jag en vurpa där ändå! Retligt, men jag fick hjälp av marshalls upp då. Värmen hela veckan innan gjorde att jag kände mig matt i kroppen och hade inte riktigt samma fjong i åkningen som i Spanien. Det rullade dock på och fram till sista provet låg jag på en 5:e plats. Typiskt nog lyckas jag ramla på extremprovet andra varvet också och ramlade ner till en 6:e plats. Jag är glad i alla fall att jag tog mig i mål! =)

Direkt efter målgång plockade vi ihop alla prylar och startade resan hemåt. 350 mil var det hem till Uppsala! En liten och nett resa... =) Ola körde hela söndagsnatten så när jag började vakna till igår morse satte jag mig bakom ratten och möljde ett gäng timmar. Ola tog återigen nattpasset i natt och vi kom hem till mig mitt på dagen idag. Så himla skönt att få kliva ur bilen! =) Och det ska bli enormt skönt att få sova i sin egen säng i natt!! Och äntligen kanske man får sova en natt på länge utan en massa oväsen utanför =)

Jag vill passa på att tacka ALLA inblandade som har sett till och hjälpt mig att komma iväg på den här resan, tusen tack! Tack till Tommy som styrt ihop allt, Ola som har servat mig på plats och alla sponsorer som har sett till att detta blev möjligt. Jag har definitivt fått mersmak! =) Även ett stort tack till er som kom ner och stötta mig på plats, riktigt kul! =)

Snart startdax i lördags

 
Jag är väldigt känsligt mot värmen och får enorma
skavsår, så det gäller att vara ett steg före!
Här är det tårna som tejpas.
Även rumpa, lår och händer ska tejpas.
Min hoj redo för omstart på lördags eftermiddagen
På väg hem...

 
Här är det bara 338 mil kvar... ;)

 
Frukostdax igår morse!
Hårdbröd, makrill, nyponsoppa och äpple...

GPSen lurade ut oss på småvägar vid ett tillfälle,
lagom populärt hos oss!!
Återigen är framrutan täckt av insekter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar