torsdag 7 april 2011

Testkört & gått prov

Idag har det också varit stekhett ute. Trots en god natts sömn så tar det på krafterna att vistas i värmen. På förmiddagen gick jag crossprovet. Det såg sig likt ut. Sen på eftermiddagen var det lite fix i paddock med prylarna och sen testkörning. Det kändes riktigt kantigt i början men sen släppte det och rullade på lite bättre. Det var ingenting speciellt med hojen som jag kände att jag ville justera. När jag testkört klart krängde jag på nya däck fram och bak till racet. I morgon ska Ola putsa upp den så den ser fin ut =) Jag ska ut och kolla på extremprovet i morgon igen. Igår kväll gick jag också extremprovet, samtidigt var flera från arrangören ute och kikade (dels ett par som håller i hela VM och dels ett par banbyggare). Gubbarna som är med och håller i VM  cirkusen såg inte alls imponerade ut över provet och dem gick och drog om en del och breddade en del. Eftersom jag var ute och gick samtidigt frågade dem mig vad jag tror om ett par ställen. En av dem sa att det var dåligt med allternativ för oss tjejer. Så där måste jag ut och gå i morgon fall om någonting mer har blivit ändrat! Nedan kommer lite bilder från bland annat extremprovet.

 Här är det jäkligt smalt på extremprovet,
gäller att inte slå i stenen som sticker ut på vänster sida

 En grotta mitt i provet

 Sten finns det gott om, bökigt!

 Början på extremprovet

 Här breddas det för fullt

 Här lät det som att dem skull göra något
mer allternativ för oss

 En kant utförs precis innan en kurva

 Här ute går större delen av crossprovet

 Laddning med Fairing

 Ett av hoppen på crossprovet,
dem pratar om att göra snällare landningar

 Tvättning av luftfilter

 Jag och min mek Ola

Ola mekar med kedjestyararen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar