söndag 3 april 2011

VM Spanien dag 2

Jag kom runt idag med! =) Det kändes i kroppen efter gårdagens race, var öm nästintill överallt kändes det som. Kändes som en liten tröst när jag pratade runt med andra förare och dem kände likadant. Men det ska kännas! Bara bita ihop och dra sitt fortaste =)

Även idag var jag lite seg direkt i början men det rullade på och strax var jag uppe på en 5:e plats. På första varvet hände ingenting speciellt, jag höll mig på hjulen och det rullade på. Banan var inte riktigt lika fin som under gårdagen. Det hade blivit riktigt slagit bitvis. Efter tre prov, alltså ett varv, hade jag klättrat upp till 4:e platsen. Men sen började det att strula...

På enduroprovet kom jag snabbt ifatt en långsammare tjej och jag hojtade till att jag hade kommit ifatt så hon skulle kunna flytta på sig, men det hände ingenting. Jag skrek mer och mer och varvade hojen men det hände ingenting. Hon är enligt reglerna tvungen att flytta på sig. Tillslut efter ett evigt skrikandes gick hon åt sidan. När jag är uppe jämsides får hon vingel och vi både håller på att gå omkull. Vi klarade oss men mitt högra handskydd lossnade och jag fick hennes styre i armveket. Så efter det slängde och dinglade handskyddet vilket ledde till att ibland fastnade skyddet så jag inte kunde svänga till höger. Jag kom i mål på enduroprovet i alla fall och fortsatte på transporten med handskyddet slängandes, jag hade inga verktyg för att meka bort det. Efter två vurpor på transporten på grund av att jag inte kunde svänga höger så gav jag inte upp förrän jag fick bort handskyddet och kunde slänga det i skogen. Sen var det frid och fröjd igen! =) 

Även på crossprovet kom jag i fatt två förare. Första passerade jag utan problem men den andre blev det så mycket damm av så jag hade inte en möjlighet att köra om. Jag såg precis ingenting så det var bara att släppa av lite. Hon bad om ursäkt efteråt för att hon hade legat ivägen. På sista provet kom jag också i fatt en förare, men det löste sig smidigt på ett allternativt spår. Jag är så glad att jag körde extremprovet bägge dagarna utan att ha fastnad någonstans! =)

Jag visste att det var tight om 4:e platsen när jag gick ut på mitt andra varv, så jag var extra taggad att försöka försvara den platsen. När det hade trasslat med omkörningarna trodde jag att det var kört, men jag hade drygat ut min 4:e plats visade det sig när jag kom i mål. Så även idag blev det en 4:e plats! =) Två 4:e platser i helgen för jag vara riktigt nöjd med i min VM-premiär =)

Nu är jag lagom seg och öm i kroppen! =) En dusch och middag i byn är det som gäller nu.

 Enduroprovet första varvet








 Crossprovet


Mål på extremprovet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar