lördag 19 maj 2012

Ladies Cup i Enköping

Det var lite svårt att ladda om till tävlingen idag efter min resa ner till Spanien och Portugal, men med publikens fantastiska stöd gick det riktigt bra! Tack snälla alla ni som har stöttat mig idag!! Det märktes att det var på hemmaplan, grymt kul =)

Eftersom jag idag endast hade en halvtimme till tävlingsplatsen valde vi att åka på morgonen. Damerna körde tre varv och varje varv bestod av två sträckor med två prov på varje sträcka. De två första proven var jättefina. Ena gick på sandsidan på S1 med sandstalp, rullsten och ett litet gärde. Det andra var i en grusgrop och där gick det riktigt fort bitvis, ett riktigt häftigt prov upp och ner för grushögarna. Dessa prov gick utan problem alla varven. Tredje provet var allt annat än lätt =) Riktigt smetigt och halt! Det blev spårigt och kom fram massa rötter och stenar. Där gällde det att hålla blicken högt så man inte körde fast någonstans. Första varvet klarade jag mig ifrån vurpor, men på andra körde jag fast lite lätt och gjorde en dykning i smeten. Det hann även bli en vurpa till innan jag fick se målskyltarna. Tredje varvet höll jag mig också på hjulen, men jag tittade lite extra noga för spåret blev ju inte bättre allt eftersom precis =) Svårt att förklara hur himla halt och bökigt det var där i skogen! Fjärde provet gick på crossbanan och runt omkring den. Varje gång jag är på en crossbana blir jag påmind om hur himla roligt det är =) Svårt att hinna med allt bara... I skogen runt omkring var det ganska bökigt, men inte så farligt skitigt.

Efter mina tre varv gick jag i mål efter målgång på sista provet. Jag var den ende i damklasen som klarade dagen utan transportprickar. Idag blev segermarginalen 24 minuter och 9 sekunder ner till tvåan.

 

Allt redo, en timme till start!

Teamet uppställt

 Strax dax för skumpasprut... =)

 Jag etta, Sanna tvåa och Sandra trea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar