torsdag 3 maj 2012

Testkört

Idag tog det bara en timme att komma ut på internet... =) Hotellpersonalen lovade att fixa det tills idag, men dem rycker bara på axlarna. Jag är inte ensam hotellgäst som vill ut på internet heller. Hur som helst nu är jag här! =) Idag gick jag först prov på förmiddagen, så nu har jag gått alla prov två gånger och extremen tre. Det hade börjat torka upp riktigt fint när vi gick. På eftermiddagen har vi varit ute och testkört. Massa folk på testslingan så jag väntade lite tills det hade lugnat ner sig. Som alltid känner jag mig som en nybörjare första varven när man kommer ut så här, så mycket nervositet i kroppen. Jag brukar nästan aldrig stumna i armarna, men det gjorde jag nu direkt. När jag fick rulla på ett tag kändes allt mycket bättre! Hojen gick riktigt fint =) När jag kände mig klar på testslingan, hittat flytet och känt efter så att hojen var rätt bestyckad, rullade jag neråt depån för att tvätta och serva upp det sista, byta däck bland annat. Då öppnade sig himlen! Så nu är det blött och fint i skogen, det som hade torkat upp så fint =) Nu är det bara att ladda för ett mud race!! En FIM kille var fram till mig. Han hade kört banan vad jag förstod och talade om för mig vilken tuff tävling det kommer bli även om det inte skulle regna. Bara en halvtimme senare öppnade sig himlen, typiskt! =) Det är bara att ladda för det värsta! ;) I morgon är det anmälan, fotografering och besiktning. På kvällen kör vi en prolog som räknas in i lördagens tävling. Håll nu tummarna där hemma för oss svenskar som racar här nere i leran i helgen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar