tisdag 8 maj 2012

Portugal

Äntligen ett nytt hotell med ett fungerande internet =) Nu kan jag få med lite bilder också =) Igår satt vi i bilen i stort sett hela dagen (cirka åtta timmar) för att ta oss ner hit till Torres Vedras i Portugal där VM körs i helgen. Det var ett perfekt åka-bil-väder, molnigt och regn bitvis. Sen igår kväll anlände vi till hotellet som ligger cirka 15 minuter från Paddock. Betydligt närmre och rakare än i Spanien =) Här är det inte alls lika kuperat heller, men för den delen inte platt som hemma =)

Idag regnade det på morgonen och duggade en bra bit in på förmiddagen. Jag var ute och gick crossprovet och enduroprovet på dagen. Jag hade inte en tanke på att smörja in mig med solskyddslotion eftersom det duggade när jag började gå, efter ett tag kom solen fram mellan molnen och stekte som sjutton tydligen. Det kändes inte ett dugg varmt och stundtals fick jag dra på mig tröjan, men nu är jag röd som en kräfta! Nu på kvällen var jag in till apoteket för att jag skulle köpa något åt min förkylning, har varit täppt i näsan sen målgång i Spanien. Han tog fram nässpray och försvann sedan ut i butiken och hämtade något annat. Det visade sig att det var något för min solbränna, så illa bränd är jag alltså för jag nämnde inte ett ljud om de! Han visade till och med in mig på något liknande kontor så jag kunde spraya på mig på en gång =) Jag hade produkter med mig, men jag kände mig tvungen att köpa det eftersom han öppnade förpackningen och allt för att jag skulle testa.

Här nedan kommer bilder som jag har försökt lägga ut hela veckan, bättre sent än aldrig! =)

 Testbanan i Spanien

 På testbanan

 Lite lätt djupa spår blev det

 Fin utsikt var det därifrån

 Besiktning

 Fotografering en och en

 Fotografering alla startande tjejer

 Prologen

 Innan start på lördagen,
nya tröjan tryckt med mitt startnummer i VM =)

 Extremprovet på lördagen

 Crossprovet på lördagen
 Även detta från crossprovet

Vacker utsikt på väg till hotellet från Munitibar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar