tisdag 15 maj 2012

VM i Portugal dag 2

Det fanns ett par partier på transporten under lördagen som jag fasade för tills på söndagen. Istället för en god natts sömn låg jag och grubblade, så himla dumt, men det är inte alltid så lätt att styra över sin kropp och hur den beter sig. Ena stället var ganska precis efter start, när man lämnade asfalten. Till min stora glädje stod det under söndagen dels ett gäng Marshalls där och dels hade dem dragit om så vi inte ens körde upp för den kanten! Det andra stället var en brant brant kant nedför. Båda varven på lördagen skrev jag ju att jag klev av hojen och försökte leda ner den istället med vurpor som följd. Denna dag stod det ett helt gäng med folk där som hjälpte oss ner! Så med facit i handen hade jag legat och varit orolig i onödan!! Så typiskt mig... =)

Söndagen var inte riktigt lika varm som lördagen, skönt, bara närmare 30 grader =) Jag kände mig fortfarande inte riktigt alert, men transporterna flöt på mycket bättre och jag hade mer tid för service. På extremprovet första varvet gjorde jag en snygg djupdykning i första vattensamlingen när jag fick fibbel i nerfarten, körde på en sten och for i backen så publiken jublade =) Jag var inte lika nöjd kan jag meddela, men dem jublade ännu mer när jag kom upp på fötter och körde iväg igen. Stenbacken gick mycket bättre denna gång och det blev inga fastkörningar. Efter söndagens två varv slutade jag på en sjundeplats liksom lördagen i damklassen.

Dessa tävlingshelger har båda jag och Pontus Högberg fått stå med GasGas teamet i A-paddock. Vi har haft ett eget tält som dem ställde upp åt oss bredvid deras team-trailer. Till en början var det lite svårt att förstå varandra då dem flesta inte pratar engelska, men med lite teckenspråk och några ord lyckades vi =) Ute på servicen har dem hjälpt oss med det vi behöver och vi har även ätit middag med teamet. Jätte kul och teamchefen undrade, när jag tackade för mig, när vi kommer nästa gång =)

Direkt efter racet gjorde vi oss i ordning för att börja rulla hemåt. Fem timmar stannade vi och sov i Spanien på vägen upp, annars var siktet inställt på hem! Det är en bra seg bilresa, men vid ett idag nådde vi målet efter att ha kört hela natten. Hem ljuva hem! =) Det finns lite att ta rätt på nu. Fjärde tvättmaskinen är på och ett par till tvätthögar väntar. Som tur är har Sandra Högberg tvättat lite hojkläder åt mig under dessa veckor, så tack snälla för de! =) Glasögon och hjälmar är också tvättade, men hojen får vänta till i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar