onsdag 25 juli 2012

Rensat ogräs

Det senaste dygnet har jag varit en riktig trädgårdsmästare. Igår kväll klippte jag gräs hemma i tre timmar, dock inte med en åkgräsklippare... Det resulterade i tre stora blåsor! Och en vansinnig matte, Tyson älskar nämligen att springa och jaga gräsklipparen och bita i hjulen... Jag stängde in honom i hundgården en stund och sen vart han lite lugnare. Han gjorde några till attacker, men så fort husse kom var han snäll och sa inte ett ljud, han vet så väl att han gör fel =) På förmiddagen idag fortsatte jag trådgårdsarbetet, fast denna gång på jobbet. Idag rensade jag ogräs, eller snarare slet ner djungeln! =) Ett jäkla göra och tid tog det, så har mycket kvar att rensa...

Idag var jag även ute en sväng och joggade med Tyson. Han har varit så himla busig ett tag och försökt bita mig i fötterna när vi har varit ute och sprungit, inte när vi är ute och går. Likaså idag! Till att börja med i alla fall... Efter att han fällt krokben på mig och jag föll ihop på huk, så skötte han sig exemplariskt hela vägen runt =) Hoppas att han är lika snäll nästa tur förutom att fälla matte!! =)

Jag får värre blåsor av gräsklipparen än av hojåkningen!

 Före...

...och efter! Nu ser man i alla fall staketet =)
Bara resten kvar nu ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar