tisdag 3 juli 2012

VM i Italien dag 2

Nu har jag precis kommit med båt över till Svergie :) Efter racet drog vi direkt därav den sena rapporten. Det kändes lite bättre i nacken när jag startade i söndags efter kraschen i lördags, men så fort jag kom igång och körde märkte jag att det inte gick. Minsta lilla ojämnhet i backen kändes hemskt i nacken. Jag körde första sträckan upp till första servicen, där valde jag att kasta in handduken för det gjorde alldeles för ont. Det kändes hemskt jobbigt att ta det beslutet. Det var nog ett klokt beslut för när jag kom till bussen och böt om kändes det mycket värre igen. GasGas doktorn tejpade nacken på plats och på fredag ska jag till kiropraktor Magnus Eriksson. Misstänker att jag måste justeras, är fortfarande väldigt stel. Jag hoppas givetvis att jag kan köra Stångebroslaget i Linköping på söndag! Just nu känns det inte så, men det är många dagar kvar :)Vi får se efter besöket hos Magnus. Jag har tyvärr inga åkbilder från resan, men jag har mer andra bilder som jag lägger ut när jag är hemma igen. Nu är det hög tid att sova, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar