fredag 6 juli 2012

Inget Stångebro :(

Efter besöket hos kiropraktor Magnus Eriksson i Uppsala idag på morgonen är det nu bestämt att jag inte kommer att köra Stångebroslaget i Linköping i helgen. I vurpan i lördags nere i Italien, när jag dundrade med huvudet in i jordväggen, komprimerade jag ihop nacken. Det är nu justerat på ett par ställen samt att jag även fick justera på ett ställe i bröstryggen. Jag är svullen i nacken tack vare att jag har klämt en ledkapsel i kompresionen. Även musklerna ner till vänster axel är irriterade. Nu ska jag kyla och massera musklerna i nacken för att få ner svullnaden. Magnus kör hoj själv och vet hur gärna jag vill köra, men han tycker inte att jag ska köra. Jag hade bestämt mig innan att jag skulle lyssna med honom och ta ett beslut efter de, så det blir tyvärr inget Stångebro för min del i år. Jag har varit hos Magnus många gånger men sällan han säger att han inte tycker jag ska köra. Risken om jag kör är att det tar mycket längre tid innan jag blir bra igen. Värken kommer sitta i ett par dagar till, sen kommer det gradvis att bli bättre och bättre. Jag blev alldeles yr av justeringen och har nu ont i huvudet, men det är tydligen normalt :) Nu är vi snart nere i Linköping. Även om jag inte kommer att köra själv får jag heja på och serva lite. Svårt att hålla sig borta :) Har ju ett vandringspris jag tog hand om efter vinsten förra året som jag måste lämna tillbaka också. För övrigt är det Internationella PUSS-dagen idag tydligen. Vad som händer du vet jag inte riktigt men man får väl ge en extra puss till den man tycker om :) Trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar