tisdag 1 april 2014

Sjukan

Istället för tråkiga bilder på ett svullet knä får det idag bli en härlig GLAD bild från Spanien istället :) Hemresan gick riktigt bra, mycket tack vare gipset som höll knät helt stilla misstänker jag. Per-Allan var en viking och körde hela vägen hem från södra Spanien! Två timmars sömn på två dygn är inte dåligt. Igår kväll var vi hemma och det var en otrolig lättnad. Äntligen kunde jag duscha med hjälp av en sopsäck och silvertejp, som skydd för gipset. I morse fick jag skjuts in till Akademiska sjukhuset i Uppsala. Jag fick ju alla papper med mig från sjukhuset i Spanien, men det var ingen som förstod sig på dem. Jag fick även en skiva med röntgenbilderna, men den fungerade tydligen inte så dem var tvungna att göra om röntgen. Mest för att det skulle finnas i deras system kändes det som. Röntgen visade ingenting den här gången heller, men dem tyckte jag hade så pass ont att dem ville ta det säkra före det osäkra och göra en skicktröntgen också och verkligen utesluta skelettskador. Innan skicktröntgen frågade jag en sjuksyster om mjukdelsskador också syntes på skicktröntgen. En del kunde man se fick jag till svar, annars var det magnetröntgen men väntetiden dit var tre veckor. Shit, det har inte jag tid med, tänkte jag. Skicktröntgen visade ingenting det heller. Läkaren kom tillbaka och meddelade att jag skulle göra magnetröntgen i morgon, vilken lättnad! Sen kom sjuksyster in igen, då skulle jag få morfin. Jag ifrågasatte varför jag fick det så sent, när jag egentligen var klar för dagen. Hon berättade då att dem gav inte det i första taget, men för att jag skulle få åka hem ville dem se att jag var mottaglig för morfinet så jag klarade av smärtan hemma, annars hade jag fått vara kvar på sjukhuset över natten. Jag blev illamående och dåsig av morfinet samtidigt som kroppen slappnade av. Att kroppen slappnade av var huvudsaken och jag fick åka hem :) I bilen snurrade det mesta och jag var otroligt illamående. Jag var tvungen att kräkas flera gånger. Nu mår jag bättre! I morgon är det bara invänta ett samtal från personalen på magnetröntgenavdelningen så jag vet när jag ska vara på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar