lördag 26 april 2014

Stavar

Nu har jag inte skrivit på ett par dagar. Som ni förstår fortsätter jag med mina knäövningar :) I torsdags var jag ute och cyklade och igår var jag på gymmet Kraftkällan i Gränby Centrum. På tisdag ska jag träffa sjukgymnasten igen så jag hoppas jag har gjort framsteg... Det vet jag att jag har, men gärna så stora som hon förväntar sig :) Jag har fortfarande ont och den värsta värken kommer på nätterna. Jag vaknar oftast flera gånger varje natt av värk och den värken känns ungefär den samma, däremot känner jag att jag klarar mer i vardagen. Visst blir det bakslag vissa dagar när jag håller igång lite för mycket. Igår efter jobbet köpte jag gåstavar. Det är något som jag aldrig har använt tidigare, men jag tänkte jag skulle testa nu. Jag haltar fortfarande lite grann när jag går och det vill dem inte att jag gör! Jag har väl inte riktigt använt kryckorna så mycket som dem ville att jag skulle göra. Svårt att komma ihåg kryckorna när man tar sig fram utan... Tänkte jag skulle pröva att använda stavarna när jag är ute med Tyson. Med stavarna tror jag det blir lättare att komma ifrån haltandet, jag får lite hjälp. Haltandet är inget jag känner av själv, vilket gör allt ännu svårare att sluta med det. Första turen med stavarna blev i förmiddags :) Sedan drog vi en tur till Katrineholm och kikade lite på Stockholmscrossen. Det var inget som var planerat, men det var kul att få ta del av en crosstävling igen. Det saknar jag som sjutton ibland. Nu ikväll har jag varit till Örbyhus och cyklat med en vän. 1,5 timme på cykeln kändes i rumpan efteråt :) Återigen kul med sällskap och nya ställen att cykla på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar