fredag 21 december 2012

Rymningar...

Min kära hund har en förmåga att se saker utanför tomten som är betydligt mer spännande än det som finns innanför staketet. Det brukar inte vara några problem på morgonen när jag tar med mig kopplet för då vet han att han ska få gå ut och gå, men idag gjorde jag den tabben att jag startade bilen innan jag hämtade honom och kopplet... Det är ju inte lika kul att sitta i bilen som att springa lös ute på åkrarna, så han tog ett skutt och stack! Lagom glad matte när hon ser framför sig hela förmiddagen flyga förbi till ingen nytta... Det slutade med att jag satte mig i bilen och tänkte åka och leta efter honom och då stod han lite längre bort på vägen och luktade på en snöhög. Jag hann knappt öppna bildörren förrän han satt i bilen och var jätteglad, och jag som trodde han skulle sticka när han såg mig! Lagom glad åkte jag till djuraffären och skaffade en namnbricka med mitt telefonnummer. Har tänkt på det länge men nu kom droppen...

Inte något ont som inte har något gott med sig, på jobbet idag har han varit jättesnäll =) På förmiddagen slipade och målade jag. Han blev som vanligt lite dammig eftersom han ska vara med där det händer ;) Men hann slapp få färg på sig! På eftermiddagen har han varit lugn som en filbunke.

Nymålad vägg, det tar sig!

Tysons namnbricka - nyinköpt idag!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar