söndag 2 december 2012

Novemberkåsan

Den här helgen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Tanken var att jag skulle dra upp till Sälen efter jobbet i fredags med Ullis och Anders. Dem har ställt upp husvagnen där. Eftersom det blir ett vinter SM så kommer helgerna vara fullbokade fram tills dess så det kommer inte finnas någon tid för skidåkning. Då tyckte jag det var ett perfekt tillfälle att följa med upp nu och åka lite slalom. Väl hos Ullis och Anders visade det sig att Anders hade ont i magen så efter dividerande fram och tillbaka åkte Ullis och jag in till stan och köpte pizza och bestämde oss för att åka på Novemberkåsan istället. Så igår drog vi på kåsan och kikade. Det var väldigt mycket folk i skogen och det var som vanligt härlig stämning! Efter nio timmar i Eskilstuna i kylan åkte vi hem. Tyson var helt slut av alla intryck :) Han somnade som en stock när vi kom hem och sov till tio i förmiddags!! Inte likt honom :)

3 kommentarer:

  1. får man fråga varför du aldrig åker kåsan?

    SvaraRadera
  2. Jag startade 2006 i Uppsala, mycket tack vare att det var på hemmaplan och påtryckningar från diverse håll :) Det är en jäkligt tuff tävling där man får räkna med ett gäng fastkörningar och då är jag för klen. Sen är det så mycket tävlingar ändå och uppehållet från ggn till första Östra Open är inte långt för att ladda om batterierna mot en ny säsong. Det skulle vara kul att verkligen satsa på kåsan något år, så kanske en dag... :)

    SvaraRadera
  3. ahh okay.. ja Uppsala igen 2016 ;)

    lycka till!

    SvaraRadera