söndag 30 december 2012

KM

Efter racet, hemma på sin plats i garaget igen
 
Lite trött men nöjd över körningen
 
Gårdagen avslutades med bowling =)
Så himla tjusiga skor!
 
Igår körde klubben jag är med i, Göta MS, en deltävling i klubbmästerskapet i enduro. Första deltävlingen kördes på annandagen men då var jag inte med, och detta var då andra deltävlingen. Det var ett grymt fint spår!! Helt olikt alla andra banor jag har kört denna vinter. Nu kund man faktiskt stå upp och köra motorcykel =) Inte bara sitta och paddla med benen =) Jättekul! Först körde vi ett mastervarv innan det var dax för start. Sedan körde vi i två timmar innan vi blev avflaggade. I början gick det riktigt bra för min del och det var riktigt jäkla kul. När det var cirka tre varv kvar av åtta fick jag så jäkla ont i njurarna. Det blev bra slagit bitvis och emmellanåt kändes det som att njurarna höll på hoppa ur kroppen... Det var bara att försöka stå upp och åka så mycket som möjligt. Lite synd bara att jag tappade en hel del de sista varven mot mina tidigare varv. Jag kom dessutom precis ut på ett varv ytterligare då jag passerade klockan 1:59:53 =) Vi var cirka 70 förare som körde och jag blev tolva.
 
Idag var jag också ute och körde en liten sväng. Jag satte då på mig ett extra njurbälte. Jag kände inte av njurarna alls så det var skönt, men jag körde inte lika länge och det var inte lika slagit. Det var ett riktigt fint snöspår och nu var det lite mer stöd än vad det har varit tidigare där.
 
I veckan har det blivit en del meckning för att få till bestyckningen. Innan KM:et gick hojen alldeles för surt så jag bestyckade ner den. På KM:et gick den lite för snålt så till idag flyttade jag upp nålen ett steg. Nu gick den fin fint igen =) Jag lurade mig själv lite på KM:et när den var lite för snålt bestyckad och fick för mig att soppan höll på att ta slut, men så var inte fallet så jag tankade två gånger i onödan =) Så kan det gå! Hellre det än att få dra hojen någon kilometer i skogen i snön =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar