måndag 28 februari 2011

SM-premiär i Östersund

Det blev en tung helg för min del i Östersund. Efter tre veckors ordentlig förkylning utan någon ork blev det i tuffaste laget. Vi körde tre olika prov med den gemensamma nämnaren snöspår! Så klart eftersom det är vinter fortfarande =) Första provet var ett crossprov och det var bara ett enda snöspår. Andra provet var ett extremprov som delvis var plogat och resten snöspår. Där hade dem lagt ut lite stockar. Tredje provet var ett enduroprov som bara bestod av snöspår. Det var det längsta provet. Från början skulle vi köra två varv men det blev ändrat till tre. Sanna Bergman och jag var ganska jämna på proven men hon drog ifrån lite gran hela tiden. Ner till trean var det långt så jag får ändå vara nöjd att jag klarade andraplatsen. Hostattackerna kom efter varje sträcka så jag trodde jag skulle kräkas. Efteråt värkte det i hela bröstkorgen. Igår skulle jag ha kört Ladies Cup också, men jag vågade inte riskera hälsan så jag valde att kasta in handduken. Det var riktigt jobbigt att ta det beslutet, men jag vill inte bli ännu sämre. Ville bara grotta ner mig i kudden och böla.. ;) Tror det var tävlingsinstinkten som kom fram =) Tråkigt på totalen i Ladies Cup, men det är bara att gilla läget och ta tävling för tävling resten av serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar