söndag 13 februari 2011

Östra Open i Västerås

Ja det blev tävling för min del! Som jag skrev, svårt att låta bli =) Men det gick inte så bra... När jag satte mig på hojen på startlinjen så kändes den jättekonstig så jag hoppar av och känner på bakdämparen. Då känns den jätteskum (ungefär som i Falun tidigare i år), men jag ville inte tänka på det då för jag kunde inte göra något åt det när jag precis skulle starta. Jag slog bort tanken på att något skulle vara fel för den är ju trots allt nyservad och startade som vanligt. Det rullade på hela tiden, men jag hade ingen som helst attack i åkningen. Förkylningen hade satt sina spår så jag orkade inte hänga med där jag brukar. Jag blev ifattåkt av startleden bakom mig och det kändes ett tag som om hela startfältet hade passerat mig.. Riktigt så illa gick det inte men jag var långt ifrån där jag brukar ligga och fighta.

När jag kom i mål efter fyra varv kände jag på bakdämparen igen, den var som en katapult! Inte så konstigt att det kändes som jag höll på stutsa ur spår hela tiden och att njurarna höll på hoppa ur kroppen. Jag får erkänna att jag inte kollade så jättenoga på hojen innan tävlingen eftersom jag var sängliggandes i flera dagar efter jobbet. Så jag får väl skylla mig själv samtidigt som jag inte skulle kunna tänka mig att det skulle hända så snart inpå efter service där hela tätningspaketet är utbytt. En kombination av dålig ork och trasig dämpare var inget att rekommendera =) Det blev en 2:a plats i damklassen efter Sanna som körde jättebra. Totalt blev det runt en 30:e plats. Jag har som sämst legat på en 10:e plats tidigare så det var lite skillnad =) Nu har jag plockat den dämparen och ska lämna in den i morgon. Tur i oturen är att det hände nu och inte på SMet i Östersund om två veckor! Nästa helg blir det nya friska tag!! =)

 Ny service får det bli, endast 4 veckor sen sist =(

 Perfekt väder var det för hojåkning
å en massa nysnö =)

Mattes favorit trivs bra =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar