lördag 5 februari 2011

Östra Open i Eskilstuna

Idag har jag tillbringat hela dagen i Eskilstuna. Fjärde deltävlingen i Östra Open har vi kört. På morgonen såg banan riktigt fin ut men allt eftersom dagen gick och fler förare hade kört blev det djupare spår och fler hål i isarna. Det var ingen fara för oss som startade i sista startgruppen heller, men det var många som tappade kedjan och fick rulla tillbaka till depån. Jag slapp dock det som tur var!

Tjejerna, ungdomarna och motionärerna körde tre varv. Jag startade i andra led efter min totala 5:e plats i Enköping. Det kändes bra i början men på ett gärde inte allt för långt från start så fick jag släpp och snurrade runt ett varv. När jag precis fått upp hojen så krokar en annan förare i mitt bakhjul och hojen flyger åt andra hållet. Då var jag lagom glad, men det var bara att hoppa över hojen och lyfta på nytt. Efter det tappade jag lite flyt men jag höll mig på benen. Vid ett ställe blev jag tveksam vart spåret egentligen gick då det inte satt band på det gamla spåret. Så jag snurrade runt och kollade så jag inte åkte fel, men jag var på rätt spår! Typiskt mig att komma på sånt i efterhand istället för att höja blicken och kolla noggrant vart man ska. Efter det trassliga första varvet fick jag betydligt bättre fart på andra och tredje. Det skiljde hela 1 minut och 46 sekunder! Varv två och tre låg jag på samma sekund. Efter dessa tre varv gick jag i mål som segrare i damklassen före Sanna Bergman. I vår startgrupp blev jag 10:a totalt, så där tappade jag lite grann.

Tanken var att jag ska köra Vintercupen i Avesta i morgon. Jag kände av halsen idag så är det värre med den i morgon så hoppar jag över det. Annars åker jag dit och tutar och kör! =)

Efter målgång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar