lördag 19 februari 2011

Östra Open i Botkyrka

Vilken fantastiskt fin vinterdag! Fast det var lite kallt i morse när klockan ringde, 26 minus... Först trodde jag nästan att dagens race skulle bli inställt, men det skulle vara kallt på natten och bli betydligt bättre mitt på dagen och så blev det. Och tur var det för vilken fantastiskt fin bana det var idag! Jag gillade verkligen banan och med en fungerande bakstötdämpare kunde det inte bli så mycket bättre =)

Efter mitt resultat i Västerås fick jag starta långt ner idag vilket betydde att jag måste köra om mycket folk framför mig. På första varvet blev det lite trångt i spåret och jag fick köa lite grann, men till de andra två varven fick jag köra hyffsat fritt. Jag la mig en gång på andra varvet, men var snabbt på fötter igen. Sanna startade en bit före mig och henne var jag ifatt i slutet på sista varvet. Med andra ord blev det en seger i damklassen idag! I starten totalt tror jag att jag blev 10:a igen =) Istället för 30:e plats som sist, liiite skillnad =) Det bästa av allt är att grejerna fungerar bra igen och det känns skönt att veta till nästa helg då det är SM i Östersund. Nu ska jag bara skrämma hostan och nästäppan till nästa helg, det var inte nådigt vilken hostattack jag fick efter målgång idag. Nedan några bilder från dagen!

 Soluppgång - frukostens utsikt

 Allt var isigt efter målgång,
konstigt att inte bakbromsen fungerade =)

Två segrare!
Jag i dam & Robin i ungdom =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar