fredag 25 februari 2011

Radio Uppland direktsändning

Allt är packat och klart och nu väntar jag bara på att få komma iväg till Östersund. Det känns som om alla är på plats redan, men vad gör de för upplägget är precis som tidigare år med banvarv/sträckning. Det som kan vara intressant att se är om det finns någon extremdel och vart startplatserna är och det hinner jag göra i morgon bitti. Jag startar inte förrän 11,37 så det finns gott om tid.

Igår höll det på att krångla till det för mig. Jag skulle besikta sprintern som vi ska åka upp till Östersund med, men när jag kliver ut på morgonen startade inte bilen. Motorvärmarn satt i men något var knas med uttaget för när jag bytte hörde man hur det snurra igång. Det var ju lika bra att sätta på batteriladdarn också för batteriet hade ju fått stryk efter alla mina startförsök. Dum som jag är sätter jag batteriladdarn i samma uttag, men tänkte att klockan tickar ju så då måste det ju bara ha varit glappt innan. Jag gjorde många försök att starta bilen, men den ville inte. Tillslut var batteriet stendött och jag kunde inte förstå varför eftersom klockan tickade på batteriladdaren och den hade vi de laget stått på ett bra tag. Då hämtade jag skarvsladd och satte i sladden i ett annat uttag. Då märkte jag att klockan fortsatte ticka när jag drog ur sladden och när jag väl fick i sladden i ett nytt uttag så började batteriladdaren brumma! Att jag ens delar med mig av min tabbe... =) Hur som helst, då hoppade den igång hur lätt som helst på starthjälpen! Dessvärre hade min besiktningstid gått ut för lääänge sen och jag var tvungen att besikta den om jag skulle ha en bil till i helgen. Jag åkte dit ändå och förklarade läget. Tio minuter senare var jag därifrån med en godkänd bil!! =) Himla tur för mig! =)

Idag ringde dem från Radio Uppland igen. På tisdag morgon klockan 7,15 så ska jag vara med i direktsändning angående sportpriset jag är nominerad till. Så för er som är nyfikna får ni slå på radion och lyssna då =)

Trevlig helg på er! Rapport kommer som vanligt efter racen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar