tisdag 1 mars 2011

Vårdcentralen

Det blev en tidig morgon för Fröken Jönsson idag. Jag var nämligen nere på stan redan klockan sju för att vara med i direktsändning i Radio Uppland. Att jag alltid ska bli så nervös, jag kommer inte ihåg någonting av det jag sa =) Röstningen tickar på för fullt på deras hemsida sverigesradio.se/uppland för er som ännu inte har röstat och vill göra de.

Sen har jag för andra dagen i rad försökt få en tid hos Vårdcentralen, men det verkar minst sagt omöjligt. Igår ringde jag mitt på dagen och dem skulle ringa upp på eftermiddagen. Då var det för sent att få en tid och man måste tydligen få en jourtid samma dag, så då var det bara att ringa upp direkt i morse när dem öppnade. Sagt och gjort och dem ringde upp strax före nio idag. Men inte fanns det några tider innan klockan tolv när jag måste vara på jobbet! Nu skulle dem i alla fall ringa till mig direkt i morgon bitti så lovade hon mig att det skulle finnas en tid åt mig i morgon förmiddag. Jag är så fruktansvärt less på min förkylning nu! Det känns som jag höll på hosta ihjäl mig i natt =( Men någon gång måste det ju bli bättre! =)

Annars har det inte hänt så mycket mer spännande! Jag hade sån tur att jag fick hjälp att rensa avloppet igår, tack för de! =) Var behövligt för länge sen men jag har dragit mig lite för de, men nu slapp jag ju till och med göra det själv! =) Eftersom jag inte tränar eller är på några andra aktiviteter för att bli frisk så känns det rätt tråkigt just nu. Har aldrig varit så lugn och slöat så mycket. Man kan tro att jag börjar bli en soffpotatis! =) Nej ett besök hos farbror doktorn i morgon så ska nog det här bli bra!

 Jag försöker hålla humöret uppe

En som är glad att matte är hemma mera iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar