söndag 6 februari 2011

Vintercupen i Avesta

Det var lite osäkert om jag skulle köra Vintercupen i Avesta idag eftersom jag kände av halsen igår. När jag vaknade kändes det värre, men när jag fick i mig lite varm gröt så kändes det bättre så vi åkte dit. Tjejerna körde tre varv och varvet bestod av ett plogat gärde och resten hårda snöspår. Ett varv tog runt en halvtimme så totaltiden blev cirka 1,5 timme. Sanna och jag var riktigt jämna. Jag startade först och hade henne i bakhasorna. Efter en vurpa i slutet av andra varvet passerade hon mig och fick en liten lucka. Den körd jag i fatt och när jag var i fatt gjorde hon en tabbe så jag kunde passera henne. Efter det fick jag en liten lucka, men då vurpade jag i slutet på sista varvet och all ork tog slut. Det blev två vurpor till och jag förstod inte hur jag skulle orka ta mig ända till mål. Förkylningen tog ut sin rätt. Det är bara att gratulera Sanna för första platsen.

Nu blir det lite vila i början på veckan så jag blir frisk. Först nu en efterlängtad dusch! Sen en lugn filmkväll och givetvis Solsidan klockan åtta =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar