torsdag 26 mars 2015

Sjukgymnast

Vi blev bortskämda med fint och varmt väder i förra veckan, men denna vecka har inte alls varit lika trevlig. På morgonpromenaden blåste det kallt och låg lite snö på backen. Efter jobbet var jag hos sjukgymnasten. Det börjar äntligen hända lite mer nu! :) De antiinflammatoriska tabletterna verkar göra susen! Träningen bromsas inte längre av att det gör ont, utan nu kan jag pressa på och bli ordentligt trött i musklerna. Det syns även på framsida lårmuskeln att den har börjat jobba. Jag har fortfarande inte kontroll på den muskeln, att jag kan spänna den bara så där ändå, men när jag får motstånd jobbar den :) Givetvis gör det fortfarande ont ibland, men det är en enormt stor skillnad. När jag jobbar på böjningen och sträckningen gör det riktigt ont, men det är ju för att jag pressar i ett stelt läge. Bilden är från morgonpromenaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar