lördag 14 mars 2015

Östra Open final

Jag trodde inte det var sant när jag gick upp i morse, det var -8 grader och vi skulle köra dubbfritt... Hela vägen ner till Nyköping var det frost på backen. Även när vi kom fram var det frost och på startrakan var det till och med is. Första varvet var jag riktigt spänd, litade inte alls på underlaget, men det släppte till de andra två varven när man hade fått känna på underlaget. På ett ställe körde vi ute på en äng, det var fruktansvärt halt! Killen framför mig fick en riktig ordentlig sladd ur en kurva där på första varvet. Jag tänkte att jag smyger lite på gasen, men jag fick nästan en likadan sladd... Bortser man från ängen kändes det helt okej i skogen. På andra varvet slappnade jag av betydligt mer och hittade ett bättre flyt. Trots det hade jag sämre varvtider ju längre tävlingen kördes, men det beror snarare på banan som blev sönderkörd på sina håll med långa djupa spår :) Tredje varvet gick bra det också. Vart lite nervös på ett par ställen när det stod folk upp för större bergshällar. Alternativen var inte så många, men det gick bra :) Efter tre varv var vi i mål. Allt är nu skitigt! :) Tyson lyckades hoppa upp i sätet i bak så det är till och med lera där... Jag lyckades vara snabbast på alla tre varven och vann därmed tävlingen. Likaså vann jag 2015 års Östra Open serie totalt efter sju körda deltävlingar. Jättekul :) Jag som inte ens skulle köra de första tävlingarna i serien, möjligtvis några i slutet. Tjuvstartade hojträningen efter min knäoperation och kunde inte låta bli att ställa mig på startlinjen när tävlingen kördes så nära hemifrån... Hade det varit längre bort hade jag nog aldrig åkt. Knät klarade lyckligtvis påfrestningarna och då var det bara att fortsätta ;) Jag har varit noga med att lyssna på knät och inte bara mosat på, tagit en deltävling i taget och det blev tillslut samtliga deltävlingar :) Foto: Jörgen Forslund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar