tisdag 16 september 2014

Korrigeringar

När jag väl börjar få till övningarna finns det tydligen massor med små korrigeringar ändå att göra... :) Sjukgymnasten skrattade lite lätt när han påpekade nästa sak, när det ena började ta sig. Det är så lätt att glömma hälften för man är så koncentrerad på det sista han säger. Jag gör alltid övningarna framför spegel för att se hur det ser ut och kunna korrigera på egen hand. Det ska vara fot, knä och höft i samma linje, vänster sida av höften och höger sida ska vara jämna, överkroppen ska inte vridas, axlarna ska vara raka och så vidare... Till en början hade jag jämt göra med smärtan och orken, men nu när jag klarar av de måste jag tänka på alla dessa grejer för att få ut maximalt av övningarna. Så fort jag inte har rätt hållning tar det inte lika hårt som vi vill på lårmuskeln. Igår gjorde jag nog någonting rätt för idag har jag träningsvärk i låren! ;) Efter helgens två cykelpass gjorde det ondare än vanligt, men idag har det känts mycket bättre. Idag blev det en tur på motionscykeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar