tisdag 26 augusti 2014

Träningsvärk

Igår var jag åter på besök hos sjukgymnasten. Som vanligt började vi med strömmen. Jag har varit med om det så många gånger nu så igår fick jag sköta det på egen hand :) Innan tyckte han att jag klarade sträckningen något bättre och det är positivt. Efter strömmen blev det uppvärmning på motionscykeln innan jag gav mig in på övningarna. I övningarna tyckte han att det hade tagit sig rejält. Nu gjorde jag övningarna rätt och det tar på ett helt annat sätt. Nu försöker vi verkligen provocera fram att lårmuskeln måste jobba. Han sa att nu ska jag ta i så jag blir riktigt trött i benet efteråt. Det gäller varje gång jag tränar. Jag fick några nya övningar. Den ena skulle jag gå ner i utfallssteg fast glida med det friska benet bakåt tills jag kom i rätt ställning. Det var sjukt jobbigt för mitt högra ben och sen att ta sig upp därifrån utan att lägga vikten på det friska benet. Jag kan säga att det krävdes inte så många repetitioner förrän jag var helt slut och hela benet skakade. Sjukgymnasten sa att det där hade jag aldrig klarat för tio dagar sedan. Känns skönt att det går åt rätt håll! Vi avslutade med att jag fick köra benspark för första gången sen operationen. Det är tydligen påfrestande för korsbandet så den övningen får man inte göra för tidigt, det måste läka först. Vi började på lägsta vikt som var möjligt. Likaså fick jag köra benpress för första gången, även den på lättaste vikt. Efteråt under kvällen kände jag mig stelare, men det var ju inte så konstigt efter det passet :) Träningsvärken dök upp den också :) Känns ordentligt i höger skinka just nu :) Skönt att få känna att man har gjort något!! Idag blev det ett pass på motionscykeln. Har även bakat bullar med Ullis. En sjuhelskotta massa bullar blev de! Närmare bestämt 200 stycken :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar