söndag 17 augusti 2014

SM i Lunda

Idag körde dem en deltävling i killarnas SM-serie och tjejerna körde Ladies Cup på Lunda flygfält. Jag har bara 30 minuter dit så jag åkte dit och kikade lite. Innan jag ens hade parkerat bilen kände jag "vad gör jag här, det här är ju bara plågsamt". Så åksugen blev jag!!! När jag väl kom ut ur bilen, mötte min kompis Annelie och träffade en massa andra goa människor kändes det bättre. Det var många som frågade hur det var med mig och mitt knä, så tack alla för er omtanke! Brorsan var också där med sin äldsta dotter så jag fick träffa dem också :) Brorsan har fortfarande problem med tidigare skador, därav kom inte han till start. Axel fick jag också träffa igen :) Han var där och hejade på sin storebror som gjorde sin bästa tävling hittills, kul. Som sagt jag fick träffa en massa goa människor idag, givetvis någonting som jag har saknat dessa månader. Det kommer dröja länge till innan jag får börja köra, men idag kände jag verkligen att suget finns där!!! Jag har bara varit ute på VMet i Enköping och en enklare tävling uppe i Vendel sedan skadan. En del av er tror att jag inte tränar alls nu och bara åker båt tack vare alla båtbilder... Fick höra det flera gånger idag. Men så är inte riktigt fallet! ;) Jag är riktigt glad att jag har haft möjligheten att åka båt den här sommaren. Istället för att grotta ner sig i att man inte kan köra, så har jag haft lite annat att tänka på, jätteskönt. Till en början fick jag hjälp att lyftas i och ur båten för att jag ens skulle kunna följa med :) Jag är uppvuxen på havet. Mina första 12år i livet, innan jag började köra hoj, var vi jämt ute till havs (vår båt lades i först och togs upp sist). Så lite kul att jag denna sommar har fått känna på det igen. Men samtidigt har jag stundtals varit sååå rastlös! Det är jobbigt att inte kunna vara i full gång när man är van med de. De första fyra veckorna innan jag kunde köra bil var jobbiga. Nu får jag cykla på motionscykeln 30 minuter om dagen. Tack vare sponsringen från YSAB kan jag cykla hemma varje dag! Som ni såg i tidigare inlägg fick cykeln till och med hänga med till husvagnen på Gräsö. Varannan dag kör jag mina knäövningar, både styrka och rörlighet. Böj och sträck övningar kör jag varje dag. Än så länge får jag inte träna mer, men nu vet ni att jag både åker båt OCH tränar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar