torsdag 28 augusti 2014

Massage

Det är allt annat än skönt att gå till massören ibland... Eftersom jag har haltat fram ett tag, och snedbelastat, har jag fått ordentliga känningar i ryggen. Så det var hög tid att lägga sig på bänken och få sig en omgång! Höger skinka har fått jobba ordentligt när jag har fått belasta mer i övningarna vilket har gjort att den var ordentligt spänd. Det gjorde ordentligt ont när jag blev masserad, men sen rätt som det var släppte det och benen blev lika långa :) Det spände alltså så mycket i höger skinka att när jag låg på bänken var högra benet kortare. Jag fick även benmassage. Det var första gången. Även det gjorde riktigt ont, framför allt framsida lår, men även det släppte. Jätteskönt! Bilden visar vilken färg jag har fått i sommar :) Plåster har suttit över ärren hela sommaren och när jag tog bort dem såg man en stor skillnad. Jag som aldrig får färg annars, men nu har jag förklaringen. Inte så lätt att få färg när man brukar ha hojkläderna på sig eller när man gömmer sig i skuggan för att spara kraft till träning/tävling. Det är till och med så pass att det är flertalet som har påpekat hur brun jag är, att dem aldrig har sett mig så brun. Som sagt, bevisligen kan jag få färg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar