måndag 11 juni 2012

Träningsläger

Det har varit en helg fylld med hojåkning! Samling 8.30 i lördags och hemgång vid 18.00, samling 8.00 igår och hemgång vid 15.00. Fast i lördags var det teori och mekning också efter sex fram till halv nio, men då smet jag. Det var Team Östra även denna gång som såg till att vi fick ha en kul hojhelg tillsammans, ni är verkligen toppen! I lördags började vi med ett pass i skråbackar. Kändes stelt i början men allt eftersom med lite goda råd från Robert Tranberg kändes det bättre och bättre. Det regnade fram tills vi började köra så det var en aningens halt i dessa backar =) Efter lunch var det dax för fart med Robert Grindberg. Vi körde ett snabbt och slagit gräsprov och avslutade med tre teknikbanor. Där fick jag vid ett tillfälle visa dem andra tjejerna hur jag tog mig över två slagiga rakor. Vi avslutade dagen med ett pass med Niklas Gustafsson på sandsidan. Då var vi nog alla lite trötta i huvudet efter all information tidigare under dagen så Nisse hade det inte lätt med oss =) Tyngsta passet hade han också i sandstalpen! Men jag tycker allt att han lyckades bra och vi alla fick bättre flyt i sanden på de partier vi gick igenom. Mätt och belåten åkte jag hem vid sextiden.

På söndagen kände jag mig bra seg efter all hojåkning under lördagen. Någon kollade på timräknaren innan vi började och kom fram till att vi körde 3,5 timme effektivt under lördagen. Efter uppvärmningen körde vi en enduroslinga med Micke Jansson och Emil Berglind som tränare. Först tränade vi ett stenparti med en massa löst material och sen sandstalp. Efter lunch körde vi en liten tävling med transport, ett enduroprov samt service. Vi körde fem varv och under varje service skulle vi byta något på hojen. Det vi fick byta var luftfilter, bromsbelägg, bromspedal, framhjul och bakdäck.

Tack Pärnan och alla ni andra som har varit med och fixat under denna helg! I helgen fick jag även frågan om jag vill vara med och köra Six-days i höst, som ni förstår behövde svaret inte vänta från min sida =) Klart jag vill!!! =) I år kommer Svemo att skicka ett damlandslag till Tyskland.

Det är inge roligt med mina skavsår som jag allt för ofta får... =( Det här är ena låret efter gårdagens körning i Enköping, bara för att det var lite varmare och jag svettades lite mer. Rumpan ser inte allt för rolig ut den heller, trosorna fastnade i de vätskefyllda såren på vägen hem, mysigt ;) Vad ska jag göra åt detta? Tips mottages mer än gärna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar