onsdag 13 juni 2012

Åskådare

På vägen ut till racet igår började det att spöregna och gjorde även så på tävlingsplatsen. Som tur var lättade det upp till starten gick. Jag insåg direkt när jag började gå provet att banan var för svår för mig. Okej om det är svårt, det var jag inställd på, men jag har åkt så mycket hoj att jag vet ungefär vad jag klarar av och det här var långt över min kapacitet. När jag sa att jag står över tyckte dem i alla fall att jag skulle försöka, att jag skulle få hjälp över de värsta partierna, men jag ville varken slå sönder mig eller hojen och valde att inte köra. För min del hade det inte handlat om kontroll om jag skulle ta mig fram, snarare på chansning och det är inte riktigt mitt sätt att köra på. Det fanns många vassa och otäcka stenar att slå sönder motorkåpor och krök på. I mina ögon sett såg det mer ut som en trailbana och likande ingenting som jag tidigare har kört =) I helgen har jag SM nere i Norrahammar så jag och hojen vill gärna vara hela när vi rullar fram till start.

Jag tycker att det är jättekul att dem har startat denna serie. Denna gång blev det lite väl tufft bara. Vid nästa tillfälle pratade dem om att ha tävlingen hemma hos Jonas Karlsson på hans extrembana istället. Där har jag åkt tidigare, över de flesta hindren. Där är det bökigt, men inte omöjligt. Man slipper släpa runt hojen hela varvet i alla fall =) Så nytt försök för mig nästa gång! För övrigt vann Jonas tävlingen storstilat.

 Här hade de flesta problem!
Alla fick hjälp utom de två i täten

 Stenbumlingar så det stod härliga till!

 Stenar var det här också!

Tyson hade jättekul bland alla kvistar och grenar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar