måndag 4 juni 2012

SM i Falköping

I fredags drog jag ner till Falköping för att köra andra deltävlingen i SM-serien. Under kvällen hann jag kika lite grann på enduroprovet och extremprovet. Vi har kört SM där en gång tidigare så jag visste ungefär vad som väntade. När jag gick enduron dök Per-Allan upp i spåret! Han hade några ärrenden han skulle göra neråt i landet så på vägen kom han förbi och stöttade mig på plats. Han var med mig under hela tävlingen, jättekul!

Jag startade 9:55 i lördags förmiddag. Första provet som kördes var enduron. Det gick riktigt fort! Det gick fort i stort sett hela tiden och var brett, liknade mer ett crossprov. Efter det provet körde vi en transport innan vi körde crossprovet. Crossprovet gick på och runt crossbanan, också ett väldigt snabbt prov. Vidare därifrån till extremprovet som var knixigt istället. Extremen bjöd på många saker trots att det var så kort, stenar, stockar på olika sätt, en virvel, däck med mera. Efter extremen drog vi ut på samma transport som vi hade kört efter enduron. Därefter vart det service.

Vi körde fyra varv så det blev många varv på transporten. Hemma har det regnat mycket veckan innan men i Falköping hade det bara regnat under fredagen och det var uppehåll hela tävlingen, så underlaget var perfekt! Fuktigt i backen men inte skitigt. Frida Östlund, en av Sveriges snabbaste crosstjejer, tog kommandot direkt på de två första proven. På extremen tappade hon varje varv, men hon körde så fort på övriga prov så jag hade inget att sätta emot. Med andra ord blev det en 2:a plats denna gång efter Frida. Trea blev Sanna Bergman. Bara att träna mer cross nu =) Behöver jag göra till VM också.

Jag har precis gått i mål.
Pontus var också på plats och körde en inbjudan för juniorer.
Frida etta, jag tvåa och Sanna trea

Två som var trötta på vägen hem!
Igår blev det en långpromenad förbi Wiks Slott

1 kommentar:

  1. Va trevligt att du gich förbi min arbetsplats. All lycka med tävlandet/Magnus

    SvaraRadera