lördag 28 maj 2011

Stockholmscrossen i Nynäshamn

Det blev en tur till Nynäshamn idag för en deltävling i Stockholmscrossen =) Det var över ett år sedan sist jag körde en crosstävling och då tyckte jag att det var så himla kul att jag lovade mig själv att det skulle bli flera crosstävlingar under året. Det hanns inte riktigt med mellan alla endurotävlingar tyvärr så idag blev alltså nästa tillfälle. Innan crosstävlingen förra året var det sista SM-deltävlingen hösten 2007 som jag körde.

Banan var kanonfin! Sen sist jag var där hade det hänt mycket... Större hopp och en betydligt snabbare bana var det =) Träningen bjöd på en hel del lera men till heaten sen var det hur fint underlag som helst. Tjejerna körde ihop med gubbarna 40 år och uppåt samt med debutanterna. Det var mycket folk som var gassugna så fyra kvalheat blev det i vår klass och nästan fulla heat. Jag fick en jättebra start på innern och var fyra ur kurvan. Jag var lite feg i början, ovant att ha så mycket hojar runt omkring sig, och tappade några placeringar ner till nia. När startfältet spridit ut sig lite körde jag upp mig ett par placeringar igen och slutade på en 7:e plats. 8 stycken gick vidare till A-final så jag var en av dem, jätteglad för de =)

I A-finalen sen missade jag starten helt. Hojen högg på kopplingen på startplattan och så ryckte det i grinden så när väl grinden föll var jag inte alls med i matchen. Jag var sist ut ur startkurvan... Lite synd men nu fick jag ge allt för att köra upp mig! Jag hann köra upp mig 10 placeringar innan målflaggan kom upp. Det har varit en superkul hojdag! Den här gången ska jag inte lova mig själv något, men jag är ruskigt sugen på att köra fler crosstävlingar =) Det blev en andraplats i tjejklassen idag av cirka 12 tjejer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar