söndag 15 maj 2011

6 timmars i Enköping

Det har varit en händelserik tävling för Team Jessica idag =) Vi bestämde att jag skulle starta. När startskottet gick skulle alla som startade i sitt lag springa cirka 150 meter fram till sin hoj. Jag är ingen löpare direkt så jag kom inte iväg så värstans bra. Jag körde upp mig bra, men var lite ivrig emellanåt och låg lite väl nära ibland... Det resulterade i att det blev ett par vurpor i onödan! En gång bromsade jag för sent så jag klippte mitt framhjul på killen framförs bakhjul. På ett annat ställe, på slutet av första varvet, så fastnade killen framför mig i en uppförsbacke. Jag låg tätt bakom i samma spår och fick bromsa. Där stod jag mitt i backen länge sen! Först grävde bakhjulet ner sig och sen fick jag rulla ner och ta ny fart. Det kändes som att halva startfältet körde om mig där =( Nå väl, efter det så började det rulla på som det ska igen! Från cirka en 80:e plats på första varvet körde jag upp mig till cirka en 47:e plats.

Efter två varv var det dax för byte och Malcolmsson skulle ta två varv. Jag böt om, käkade och drack vatten. Rätt som det var dök hon upp vid bilen! Då hade hon glömt tanka så jag kastade på mig hjälmen och drog ut igen. Jag skulle ta två varv sa jag men när jag väl kom ut på banan började jag också fundera på om min hoj var tankad. Jag hade inte tankat den, men hade pappa kanske gjort de? När det var kanske en 3:e del kvar av varvet fick jag ett svar... Jag fick slå på reserven! Skulle jag ta mig till mål? Det blev eco-driving in till varvning vill jag lova! Så det blev en repris, jag fick åka in till bilarna för att hämta Malcolmsson. Trist att vi missade det båda två för vi förlorade mycket tid där. Jag hade kanske bara en deciliter kvar när jag tankade upp hojen!

När jag sitter och väntar på att Malcolmsson ska köra sina två varv igen så började det att spöregna, verkligen spöregna! När jag ska ut igen säger hon till mig att det är jättehalt och det var verkligen jättehalt, som såpa. Det torkade dock upp ganska bra men i skogen bitvis var det otroligt slipprigt. På sista varvet började jag känna mig bra seg. Tre timmars körning idag och minst lika mycket igår satte sina spår.

Efter tio varv så gick vi i mål! Dagen har bjudit på en massa! Jord, sand, grus, sten, rötter, lera, damm, ja det mesta faktiskt =) En riktigt fin bana! Tyvärr var vi bara ett tjejlag på plats så segern var inte så svår att köra hem. Nu väntar en välförtjänt slapparkväll!

Heter man Jessica Jönsson så får man alltid skavsår
när man åker hoj! Ändå har jag knästrumpor under
knäskydden... Vet inte hur jag ska bete mig, tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar