lördag 7 maj 2011

SM i Vimmerby

Idag har jag varit i Vimmerby och kört andra deltävlingen i SM. Även denna gång körde vi sträckor, vilket är det vanligaste nu för tiden mot varvlopp som vi ofta körde förut. Tjejerna körde tre varv och varje varv bestod av tre prov. Det första gick i och omkring liknande en grusgrop, tight bitvis men inga bekymmer, och sen var det riktigt snabbt bitvis också. Andra provet gick mestadels på deras sandcrossbana, jättekul att få hoppa lite =) Tredje provet bestod av enbart sten kändes det som. Det rullade på bra för mig där varje varv men det var riktigt stenigt och bökigt. Där tog det mest på krafterna och huvudet fick jobba ordentligt så man inte körde bort sig på någon elak sten. Det har varit varmt idag också, solen gassade på. Det märks nu att jag drack för lite idag, skallvärken gör mig påmind.. =) Hela dagen har rullat på riktigt bra och jag lyckades vinna samtliga nio prov. Nedan är några bilder från idag.

 Första provet

 Crossbanan

 Andra provet, slutet på crossbanan

 Stenprovet

Tredje provet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar