lördag 14 maj 2011

SM i Falköping

Det har varit lite dåligt med bloggande i veckan, men det har inte gått att logga in och skrivit nåt i några dagar. Vet inte varför men nu är det igång igen :) Denna helg har jag också varit iväg och kört SM. Man kan säga att denna helg blev ganska så lik förra helgen med vinst på samtliga 12prov. Det kändes skönt att få med sig 25 nya SM poäng med sig hem.

Det blev många frågetecken på förarmötet då vi skulle köra samma transport fram till alla tre prov på ett varv. Ja ni hör ju att det låter lite avancerat :) Man fick ha koll själv så man körde rätt prov efter man kört sin transport. Jag trodde de skulle bli många felkörningar men det verkar ha gått bra! Det var gått om tid så jag tog de ordentligt lugnt när jag kom fram till skyltar så jag tog mig vidare på rätt spår. Första provet var det som var roligast enligt mig. Det gick på och runt deras crossbana. Där var det snabbåkt. Andra provet var på grus i skogen. Där var det ordentligt slagit, lyckades slå igenom ordentligt ett par gånger i framgaffeln. Vissa partier var väldigt tighta men mestadels fort och ganska öppet. Tredje provet var ett kort extremprov med lite stockar och stenar. Tjejerna körde fyra varv. Jag har inte haft några problem under dagen, bara en liten vurpa på transporten.

Nu är jag på vhg hemåt, men det blir ett stopp i Enköping. Där ska jag köra 6 timmars med Jessica Malcomsson, ska bli kul. Senare kommer bilder från dagen :) Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar