lördag 17 januari 2015

Östra Open i Sala

Jag misstänkte att det skulle bli en aningens blött och skitigt idag.. Och se så rätt jag hade! ;) Det har töat ordentligt i veckan.. Jag var lite orolig för knät, men det gick bra trots att benet var ute och for emellanåt. Det var viktigaste av allt! Och att det inte känns värre nu efteråt. När jag kom in efter första varvet log jag som en sol och tyckte det var hur kul som helst. Banan var redan då lite spårig och bökig, men jag hittade flyt i åkningen och det rullade på hela tiden. Banan blev efter tidens gång allt mer sönderkörd. Mitt andra varv tog i stort sett lika lång tid som mitt första. Mitt tredje, sista varvet, tog nästan 1,5 minut längre tid. Jag körde fast vid ett tillfälle och fick hjälp att komma därifrån. Annars hade jag nog suttit kvar där än.. ;) När jag bestämde mig för att köra Östra Open bestämde jag även att jag helt och hållet ska ta det som träning och strunta i resultaten. Det var ju helt omöjligt att inte glutta i resultatlistorna.. Damerna startar tillsammans med motionsklasserna och ungdom, precis som tidigare år. Lite kul efter dagens tävling när jag såg att jag nästan halverade antalet motionärer som kom före mig på listan mot de två tidigare deltävlingarna. Idag hittade jag ett fint flyt i åkningen och jag hoppas att det fortsätter så :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar