lördag 31 januari 2015

Östra Open i Åkersberga

Vädret var inte riktigt med oss, varken innan eller under tävlingen. Det såg ut att bli en kall vecka, men det har varit plusgrader i stort sett hela veckan. Igår kväll började snön falla. Det tog tid att ta sig till tävlingsplatsen i snömodden. Åsätra MK har en stenig bana där vi även kör på deras crossbanor. Tack vare det milda vädret blev banan klurigare än vanligt. Det studsade och for mellan stenarna. Dubbdäcken var kluriga på alla bergshällar. Det ihop med sikten som emellanåt var närmare noll på grund av snöblandat regn. Med andra ord riktigt lurigt idag :) Jag valde att köra med glasögonen på mig hela tiden, fastän det var dålig sikt igenom glasen. Att köra utan glasögon när det snöar/regnar blir ännu värre. Vi körde tre varv och jag körde slut på en roll-off rulle varje varv. Första varvet gick snöret av andra draget, så himla typiskt när man verkligen behövde det! Det var svårt att hitta något flyt idag vilket hördes på många håll i depån efter tävlingen. Arrangören gjorde som vanligt ett toppenjobb, vädret kan vi inte rå för! Riktigt imponerad över alla 85cc ungdomsåkare som tog sig runt den tuffa banan med dem små hjulen! Jag kommer in allt mer i åkningen och gjorde mitt hittills bästa resultat i år i motionsklasserna :) Damklassen vann jag. Foto: Thomas Nordström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar