onsdag 7 januari 2015

Knåda muskler

Man tar alla tillfällen i akt! Matte på golvet, kanske vill hon leka? ;) Nej, så var det inte riktigt :) Hon försöker bara knåda sina muskler.. Helt otroligt vad ömma musklerna kan vara i det skadade benet, trots att jag inte har tränat på flera dagar. Sjukgymnasten sa åt mig att vila fyra till fem dagar i sträck nu under ledigheten, utan någon typ av träning. Alltså, jag fick inte ens åka motorcykel.. ;) Efter Östra Open deltävlingen på Rörken var det bara tre dagar ledigt kvar innan jag började jobba. Med min första arbetsdag idag har det nu gått fyra dagar utan hojen och gymmet. Igår var jag i alla fall ute i garaget och pysslade om hojen lite grann :) Tillbaka till mina ömma muskler så tipsade både sjukgymnasten och massören mig om att köpa en typ av träningsrulle. Då rullar jag mitt ben fram och tillbaka på rullen. Framsida, baksida och utsida av låret kommer jag åt bra. Det tar riktigt bra och blir nästintill som när massören knådar musklerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar