måndag 25 februari 2013

Ladies Cup Östersund

Även söndagen blev ett lyckat race för min del. Till en början kände jag mig stel och ryggen gjorde säg väl påmind om att jag var och justerade den i veckan. Men när jag väl blev varm i kläderna flöt det på riktigt fint! Till på söndagen när vi körde första deltävlingen i Ladies Cup (ihop med killarnas SM-serie) hade arrangören lagt till ett prov och upplägget såg lite annorlunda ut. Denna gång började vi med crossprovet och körde därefter extremprovet innan vi var in och servade. Nästa loop bestod först av det nya provet vi inte körde under lördagen och avslutades med enduroprovet innan det var dax för service igen. Damerna körde 3,5 varv. Det rullade på bra för mig hela dagen bortsett från en snöängel på transporten och en på enduroprovet. Det var lite trassligt med tiderna i slutet på dagen men när allt var fixat hade jag en marginal ner till tvåan på 3 minuter och 18 sekunder. Det visade sig även att jag vann samtliga 14 prov. Bortsett från lite trassel med tiderna har det varit två jättefina tävlingar! Det känns idag att det var en tvådagars i helgen =)

Enduroprovet. Foto: Mikael Andersson

Prispallen i söndags. Jag överst, Sanna tvåa och Emmily trea.

UNT - Uppsala Nya Tidning har med ett reportage i dagens tidning från helgens tävlingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar