onsdag 13 februari 2013

Hartan Cup

Igår kväll körde klubben ett kvälls KM i Torstuna. Varje år brukar klubben köra en kvällstävling på vintern. Jag visste inte riktigt om jag skulle vara med och köra då allt var blött och kallt sen jag var i Tierp på morgonen. Jag tog dock med mig lite extra kläder samt hjälmlampan fall om jag inte kunde motstå =) På eftermiddagen hade jag sån tur att jag fick hjälp att kolla över hojen lite så då blev valet enkelt, jag körde tävlingen! Dessutom fick jag sällskap av både Per-Allan och Krippe och slapp köra bussen själv =)

Vi körde inte riktigt samma bana som på Östra Open. Banan var lite avkortad både i skogen och på gärdena. Ett varv tog för mig drygt 14 minuter. Efter en timme flaggades vi av så jag hann fem varv på cirka 1 timme och 10 minuter. Banan var lika rolig denna gång även om det var betydligt mjukare spår än sist. Det snöade kraftigt vilket gjorde att jag såg lite dåligt, framför allt där det gick fort. Oftast klarar jag mig bra med en pannlampa men denna gång hade jag behövt lyse på hojen också. Gärdena blev väldigt luriga när snön vräkte ner för jag såg inte vad som var isspår och vad som var löst. Det höll på bli några vurpor, men jag klarade mig på gärdena. Det blev en vurpa i skogen istället när framhjulet stack iväg på något som jag inte hann reflektera över. Det blev en 9:e plats av alla som startade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar