söndag 3 februari 2013

Östra Open Torstuna

Det blev ett lyckat race för min del igår! Banan var kanonfin precis som vädret =) Till skillnad från i onsdags så var spåret stenhårt igår. Det gick hål på sina håll men det var ingen fara. Denna gång fick jag starta i tredje led eftersom det trasslade i Botkyrka med bromsen. Jag körde upp mig bra på första varvet och kom i kapp och förbi flera av dem som startade framför mig. Redan på första varvet slog jag i en sten så jag krökte bromspedalen. Efter det tog den väldigt långt upp så när jag skulle bromsa i början bromsade jag alldeles för hårt så jag höll på få flera stopp. Jag kom efter en stund in i det och då stördes jag inte så mycket av det. När jag gick ut på sista varvet fick jag rapport om att jag låg på en total andraplats i startgruppen. Jag tog i vad jag klarade av på sista varvet men det räckte inte riktigt, jag ramlade ner som trea i startgruppen. Tidsmässigt har jag aldrig varit så nära en startgrupps seger som denna gång, endast 23 sekunder =) Det tar sig! Mina varvtider var otroligt jämna. Snabbast var jag på andra varvet, knappt en sekund söligare på tredje och åtta sekunder söligare på första. Totalt av alla motionsklasser och ungdomsklasser blev det denna gång en 7:e plats. Damklassen vann jag med drygt två minuter. Jag hade bra stöd på plats denna gång! Tack alla som hejade på mig =)
 

Lite väl hög fotbroms ;)
 
Efter tävlingen igår hjälpte jag Ullis och Anders att sätta upp takskivor =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar